Corporate story LEGO vormgegeven in animatie

imageHet verhaal achter de oprichting en geschiedenis van een organisatie kan heel inspirerend zijn, mits het een goed verhaal is dat ook goed wordt verteld. Lego bestaat 80 jaar. Om dit te vieren hebben ze een prachtige animatie gemaakt die de geschiedenis van dit geweldige speelgoed vertelt.

Storytelling is een uitstekend middel om de bedrijfscultuur te verhelderen en te versterken, het bedrijf door een periode van veranderingen te loodsen en kennis te verspreiden en over te brengen naar alle medewerkers, klanten en andere belanghebbenden.

 

Verhalen vertellen om een bedrijfscultuur helder te maken en mensen ernaar te laten handelen is een voortdurend proces. De keuze voor het verhaal als middel om iedereen binnen het bedrijf letterlijk en figuurlijk bij de zaak betrokken te houden, zou structureel moeten zijn. Dat dit kan en dat het ook vruchten afwerpt, heeft een bedrijf als LEGO ruimschoots bewezen. Verhalen verzamelen en verspreiden maakt binnen LEGO al heel lang deel uit van de interne cultuur en communicatie.

 

Opnieuw slaagt LEGO hier goed in. Prachtig hoe zij nu ter ere van het 80-jarige bestaan van de LEGO Groep, al die verhalen opnieuw hebben verzameld, geselecteerd en vorm gegeven middels een animatiefilm. Een mooi, inspirerend verhaal en een perfect voorbeeld hoe corporate storytelling echt werkt.

 

Zie en luister naar het verhaal van LEGO, één van de meest succesvolle speelgoed producten ooit.

 

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn