Waarom verhalen in organisaties inzetten?

Mensen verdrinken al snel in teveel informatie. Wat mensen willen, is op diep niveau betrokken worden bij een product, merk of bedrijf. Een vertrouwensband. Verhalen vertellen is een sterk middel om deze vertrouwensband te realiseren en meer aandacht te krijgen. Vertellen is een bruikbaar instrument dat mensen kan coachen en sturen. Een verhaal kan veranderingen opstarten of al genomen beslissingen uitleggen. Het kan de bedrijfscultuur versterken en producten of zelfs het hele imago van het bedrijf extern verkopen.

 

 

Wat doen verhalen?

• Verhalen als instrument voor contact en verbinding
• Verhalen als instrument voor kennisoverdracht
• Verhalen geven richting aan merken en organisaties
• Verhalen sturen mensen aan
• Verhalen als aanzet tot verandering
• Verhalen lossen problemen op
• Verhalen als de basis en het begin van creatief handelen

 

 

Wanneer inzetten?

• Bereiken van een specifieke doelgroep
• Binden van mensen aan een organisatie
• Positioneren van een onderneming
• Een markt die sterk onder druk staat
• Creëren van draagvlak voor een reorganisatie, fusies en/of overname
• Verhelderen en versterken van de bedrijfscultuur
• Organisatieverandering of veranderingstraject
• Personeelskrapte en/of fors personeelsverloop

 

 

Wat levert het op?

• Persoonlijkheid
• Realisatie van concrete doelen
• Een sterk merk met een robuuste reputatie
• Betrokken en bezielde stakeholders
• Wederzijds vertrouwen en begrip
• Sterke organisatiecultuur
• Krachtige, realistische en makkelijk uit te leggen koers
• Succesvolle marketing-, en communicatiestrategie

 

De manier van werken van goodtotell is toepasbaar op een breed scala aan opdrachten en projecten. Wil je weten wat goodtotell voor jouw bedrijf of merk kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op en vertel jouw verhaal.

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn