Storytelling

Hoe schetsen we gezamenlijk het puntje aan de horizon waar je als bedrijf naar toe wilt groeien? Wat is onze gezamenlijke maatschappelijke uitdaging? Wat is het verhaal van je bedrijf, product of dienst en hoe brengen we dat het beste over aan jouw markt en doelgroep? Het gaat niet over wat je wilt zeggen. Het gaat over wat je wilt dat de doelgroep onthoudt, doorvertelt en gaat doen.

Storytelling is een methodiek om je kernboodschap met behulp van praktische, inspirerende en tot de verbeelding sprekende verhalen uit te dragen. Storytelling zet verandering in gang en is daarmee een onmisbare vaardigheid in een tijd waarin verandering het nieuwe normaal is.

Storytelling verbindt

goodtotell creëert verhalen voor organisaties, teams en individuen. Verhalen die verbinden. Strategisch, creatief en transmediaal. Verhalen zijn een uiterst efficiënte manier om betekenis te geven, relaties te leggen en doelen te verhelderen. Een verhaal inspireert, prikkelt, verheldert, verbindt, biedt context, geeft richting en zet aan tot acties.

Hoe werkt het?
Vertellen is woorden geven aan wat je hoort, ziet en voelt. Als we mensen echt anders willen laten denken, moeten we onze manier van communiceren verbeteren. We moeten duidelijker, overtuigend en precies zijn. Storytelling is een krachtige manier om je boodschap inspirerend over te brengen. Verhalen geven gezicht aan missie, visie en ambitie. Verhalen binden, boeien en activeren. Zo inspireer je mensen in plaats van ze domweg te instrueren, verleid je ze in plaats van ze te moeten overtuigen.

 

 

Storytelling inzetten bij

  • Verander- en innovatie trajecten
  • Voor meer zingeving en betekenis van projecten
  • Om een bestaande situatie te verbeteren
  • Om iets nieuws en nuttigs teweeg te brengen
  • Om een persoonlijke wens of motivatie te vervullen
  • Om een brug te slaan tussen formele en informele communicatie