Strategie

Wat is mijn maatschappelijke uitdaging? Waarom doen we wat we doen? Over boeien, binden en betrekken van mensen. Hoe content strategisch inzetten?

 

goodtotell adviseert bedrijven, organisaties en merken in het vertellen van hun verhaal en het verbeteren van hun positionering en communicatiestrategie. Intern en extern.

Begin met het waarom

Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet. Laat zien waar je in gelooft. Doe waar je voor staat. Vanuit onze storyboarding methodiek werken we van binnen naar buiten.

Aanpak
Het is tijd voor een open gesprek. Een gesprek over concrete vragen en over nieuwe behoeften achter die vragen. Samen om de tafel, in een open dialoog.

 

  • Waarom is de organisatie ooit opgericht?
  • Waarom ben je zo aantrekkelijk voor de medewerkers en klanten?
  • Wat is je kracht, je DNA, je onderscheidend vermogen?

 

Op basis van research, bedrijfsdocumentatie en interviews leggen we het waarom, het hoe en het wat van je organisatie vast in een kernconcept.

 

 

Resultaat
Op basis van het kernconcept scheppen wij een strategisch kader voor het kernverhaal; Wie zijn we, waar staan we voor en waar willen we naartoe? Dit kernverhaal is het kader van waaruit je als organisatie denkt, handelt en praat. Het vormt het uitgangspunt voor de in- en externe communicatie.
Met storytelling wordt dit verhaal tot leven gebracht.

 

goodtotell ontwikkelt strategieën die richting en houvast geven, zodat je communicatiemiddelen elkaar optimaal aanvullen en versterken.