Gastvrijheidstraject Maaspoort Sport & Events

Na alle opgedane storytelling kennis succesvol te hebben uitgevoerd in de praktijk, was het voor Maaspoort Sport & Events tijd voor een vervolgstap. Met als uitdaging om samen de gastvrijheid vorm te geven binnen de organisatie. Leren kijken door de ogen van de klant. Samen een echte en unieke meerwaarde creëren. Aan goodtotell is gevraagd om MSE hierbij te helpen. Hierbij hebben we ingezet op gastvrijheid als ultieme klantbeleving. Want wanneer je je klanten gaat zien als gasten, worden het al snel fans.

 

Van klanten naar fans

Om vooral ook te reflecteren op eigen werk- en leerervaringen, heeft het MSE-team de volgende stappen doorlopen:

Stap 1 Gastvrijheid door de ogen van de klant, met als doel: wat is gastvrijheid? Vanuit de feedback van mysterie guests zijn we gestart met een 0-meting.

Stap 2 Gastvrijheid door de ogen van het team, met als doel het zichtbaar maken van de MSE-gastvrijheid door middel van afspraken: Wat wordt mijn persoonlijke bijdrage en wat gaan wij als team doen om de visie op de MSE-gastvrijheid te realiseren en te doen slagen? Elk teamlid presenteerde een eigen plan van aanpak en dat was het startsein van een 30 dagen challenge.

Stap 3 Terugkoppeling resultaten van het plan van aanpak. Met als doel om de uiteindelijke MSE-gastvrijheid samen vorm te geven.

Stap 4 Uitwerken gezamenlijk plan van aanpak.

 

Een geslaagd traject waarbij je zelf mag ervaren of het klopt. Neem binnenkort eens een kijkje en bezoek een van de unieke evenementen die Maaspoort Sport & Events organiseert. Zoals het wielersport gala, de tennis fed cup, New Heroes basketbal etc..

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn