Workshop Presenteren met Lef

Met de workshop Presenteren met Lef leer je tips en vaardigheden over (online) presenteren zodat je beter leert presenteren. En met meer lef. Hoe vang ik binnen een aantal seconden de aandacht van het publiek? Waarom is een goede voorbereiding het halve werk? Wat is mijn hoofdboodschap en wie is mijn publiek? Zorg dat je een goed verhaal vertelt waardoor iedereen vanaf het begin op het puntje zit van zijn of haar stoel. Kortom hoe presenteer ik met lef?

 

Vrouwen van Nu is een landelijke vrouwenvereniging in Nederland. Waarvan Vrouwen van Nu – Provincie Noord-Brabant’ een van de afdelingen is. De vereniging organiseert uiteenlopende activiteiten voor de leden zoals cursussen, lezingen en culturele uitjes. Door de pandemie is alles even anders en wil het bestuur van de Brabantse afdeling een interactieve online communicatietraining organiseren voor haar afdelingsbestuursleden. Met als doel om met beter te leren presenteren. Hoe leuk is het dat ik deze groep bijzondere vrouwen de workshop ‘Presenteren met Lef’ mocht aanbieden.

 

Betrokkenheid en enthousiasme workshop Presenteren met Lef

Afgelopen week was het zo ver. Verdeeld over twee avonden werd de workshop Presenteren met Lef, online georganiseerd. Wat een enorme betrokkenheid mocht ik ervaren. En wat een enthousiaste deelname van maar liefst 25 dames. Ik ben op het beter leren presenteren ingegaan. En ik heb ook de structuur van een goed verhaal uitgelegd.

 

Wat vooral bleef hangen is het volgende: Als je de waarheid vertelt maak je verbinding met je publiek. Vertel een verhaal vanuit je hart. Met plaatjes. Zodat laten zien en vertellen niet eng is. Je moet de zaal boeien. Als je de waarheid vertelt raak je gepassioneerd en krijg je zelfvertrouwen. Maak complexe informatie duidelijk met een verhaal en betrek iedereen er bij. Zo geef je positieve energie en snappen ze jouw boodschap. Zo te zien was iedereen blij met het resultaat.

 

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn