History of Marketing

In de afgelopen jaren is de rol van marketing enorm veranderd. Op youtube vond ik hierover een korte inspirerende animatiefilm die de ‘History of Marketing’ op een heldere wijze weergeeft. De maker van deze film is het Duitse bureau Scholz & Friends .

Het vertelt over de relatie tussen merk en consument en de beleving van het merk. Van weinig merken met eenvoudige USP’s tot aan de overvloed van reclame via tv, radio, email en Internet. Dat verklaart waarom consumenten momenteel er de voorkeur aan geven om zelf de dialoog aan te gaan. Interactie met andere gebruikers die elkaar producten en merken aanbevelen. Bedrijven moeten zich daar nu dus ook echt bewust van zijn en pas communiceren als ze echt iets te vertellen hebben. Wat bedrijven dus nodig hebben zijn echte verhalen. Dat is zo herkenbaar en aansprekend dat mensen zich er als vanzelf verbonden mee voelen. Het is toch geweldig als consumenten uiteindelijk zelf het merk aan bevelen. Geloofwaardiger kan het niet.

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn