Mooi voorbeeld van storytelling

Met de Engelse interactieve film “Choose a Different Ending” heeft de London Metropolitan Police, het kanaal YouTube op een creatieve en effectieve manier ingezet om haar boodschap met een verhaal te verduidelijken. Het is een film die je toelaat om te beslissen wat er verder gebeurt: “Take the knife” or “Don’t take the knife”. In ‘Choose A Different Ending’ bepaal jij zelf om te leven of te sterven. De bedoeling van deze campagne is om jongeren (13-15 jaar) aan te moedigen hun messen voortuin thuis te laten. Het besef hoe anders de middag zou aflopen als je ook nee durft te zeggen tegen wapens of ander grof geweld. Storytelling als instrument om jongeren bewust te maken van zinloos geweld.

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn