Echte Casade verhaal

Ga mee op tour door ons ondernemingsplan

 

De kracht van het echte Casade verhaal

 

Casade is een sterke, regionale wooncorporatie met 11.000 woningen. Ze zorgen voor betaalbare huur- en koopwoningen in de gemeenten Dongen, Loon op Zand en Waalwijk. Afgelopen jaar heeft Casade haar toekomstgerichte ondernemingsverhaal op een dynamische manier gepositioneerd.

 

Uitdaging

Het ondernemingsplan is geschreven, doelstellingen zijn bepaald. Nu nog de vertaling naar de praktijk. De eerste stap was een inspiratiedag voor alle medewerkers. Met als doel om de nieuwe koers toe te lichten en samen invulling te geven aan wie zijn we en waarom doen we wat we doen.

 

Aanbod

Er was al een korte animatiefilm ontwikkeld die de koers van Casade in 2015-2019 op een ludieke manier schetst. De behoefte ontstond om, aanvullend op deze animatie, de Casade kernboodschap specifiek voor de medewerkers te verrijken met behulp van praktische, inspirerende en tot de verbeelding sprekende verhalen. Persoonlijk verteld door vijf collega’s en vormgegeven in een unieke film voor collega’s. Aan goodtotell is gevraagd om deze vijf personen te adviseren en te begeleiden bij de ontwikkeling van hun eigen verhaal. En deze kersverse acteurs ook tijdens de draaidag te regisseren zodat de eigen opnames vlekkeloos zouden verlopen.

 

Resultaat

De deelnemende medewerkers werden tijdens een vertelsessie wegwijs gemaakt in de kracht van verhalen en ontvingen concrete handreikingen om hun verhaal op een boeiende en overtuigende manier op te bouwen en te vertellen zodat in de filmopnames duidelijk werd wat Casade drijft, gelooft en belooft. Het werd een bijzondere film: Collega’s in de hoofdrol, opgenomen op de eigen locaties en gemonteerd door de manager Strategie en Bedrijfsvoering zelf.

Reactie klant

“Met de hulp en begeleiding van Marlies is het ons gelukt om het echte Casade verhaal vanuit de praktijk goed te verwoorden en te vertellen. Het leverde een gevoel van trots op en bevorderde de onderlinge samenwerking tussen medewerkers die op uiteenlopende plekken werkzaam zijn.”
Marriet Boersma Adviseur HRM Casade

 

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn