Workshop ‘verhalen vertellen’

Verhalen vertellen en het nut van storytelling buzzt rond. Maar wat is het precies? Waarom zou je er gebruik van maken en hoe werkt het precies? Wil jij als ondernemer iets verkopen: een product, een dienst, een visie? In tal van situaties moet jij  daarom een goed verhaal kunnen houden. Over wat je doet en over wat je onderscheidt van de concurrentie. Ben jij zo’n ondernemer? En vind jij dat je verhaal niet altijd goed overkomt, op een zaal vol mensen of in een één-op-één-gesprek? Laat goodtotell je helpen.

 

Wie goed verhalen kan vertellen, kan altijd rekenen op een geboeid publiek. Je hoeft echter geen geboren verhalenverteller te zijn. Vertellen is herbeleven. Als verteller breng je een beleving over aan je toehoorders. Je vertelt over een plaats, een persoon, een gebeurtenis die jij hebt mee gemaakt (in het echt, of in je fantasie). Door je beschrijvingen in te kleuren met zintuiglijke waarnemingen, maak je aanspraak op diezelfde zintuiglijke sensaties bij je toehoorders, waardoor ze jouw verhaal daadwerkelijk gaan ´beleven´.

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn