Van inspiratie naar innovatie

PROFIT is een internationaal project, gericht op het stimuleren van innovatie bij bedrijven in de toeristische en vrijetijdssector. Zeeland is één van de regio’s waar het project wordt uitgevoerd. PROFIT wil ondernemers helpen om hun bedrijf verder te ontwikkelen, zodat hun bedrijf nog succesvoller en winstgevender wordt. Hiervoor ontwikkelden wij een innovatietool waarmee Zeeuwse bedrijven vervolgens zelf aan de slag kunnen: het platform Mijnzeeuwsdna.nl. PROFIT werd mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Interreg 2 Zeeën-Programma 2014-2020.

 

 

Zeeuws DNA

Zeeland leeft met water en is één van de kustprovincies in Europa waar jaarlijks veel gasten naar toe gaan voor een vakantie of dagje uit. Als je goed naar de kustlijn van Europa kijkt, valt één ding duidelijk op: Zeeland ligt letterlijk in zee. Zeeland is dus de enige provincie met land in zee waarmee we ons onderscheiden van de andere kustbestemmingen. De LAND IN ZEE! Focus zorgt ervoor dat we versterken en benutten waar Zeeland zich in onderscheidt. Maar hoe kun je nu als ondernemer of overheid inspelen op dit Zeeuwse DNA? De unieke omgeving van Zeeland maakt dat gasten hier graag verblijven. Maar wat zie je hiervan terug in jouw bedrijf? En hoe maak je jouw bedrijf eigenlijk Zeeuws?

 

Hoe Zeeuws is jouw bedrijf?

Belangrijk is om jouw verhaal te vertellen en trots te zijn op het Zeeuwse DNA. Er zijn drie succesfactoren die hierbij een rol spelen. Allereerst: maak jezelf relevant. Stel jezelf de vraag ‘Als mijn bedrijf er morgen niet meer is, wat mist mijn gast dan?’. Daarnaast is het van belang om verbindingen te leggen met collega-ondernemers. Samen kun je de vakantiebeleving van de gast vergroten. En tot slot: creëer een echte en unieke meerwaarde. Wees persoonlijk naar de gast toe, doe het net even anders en blijf dichtbij jezelf. Wees ambassadeur en fan van Zeeland.

Voor inspiratie, praktijkervaringen en tips, hebben we het platform Mijnzeeuwsdna.nl ontwikkeld voor en door toeristische en recreatieve ondernemers uit Zeeland. Bekijk persoonlijke filmportretten en lees de boeiende verhalen van collega-ondernemers hoe zij het Zeeuws DNA gebruiken om hun bedrijf beter te positioneren.

 

Marlies Pulsford

Marlies helpt organisaties, leiders en teams bij het vinden van hun DNA, geeft richting aan strategie en communicatie en versterkt hiermee de persoonlijkheid, de positionering en het toekomstperspectief van een bedrijf, product of dienst. Dit zorgt voor een sterk merk, een robuuste reputatie en bezielde stakeholders.

Facebook
Twitter
LinkedIn